tisdag 14 december 2010

Frågor ang AtlasPROfilax


Hur många behandlingar gör man med AtlasPROfilax?
En behandling sen ett återbesök. Tidigare skickade jag mina klienter till kiropraktor vid bäckenrotation, alltså olika benlängder osv men efter några veckor fick jag skicka tillbaka dom igen av samma orsak. Vid AtlasPROfilax ser jag att resultatet är bestående och därför behövs inte ständiga återbesök.

Fick du göra om din atlas-behandling?
Nej jag gjorde den en gång, däremot var jag i behov av regelbunden massage efteråt pga att det blir en muskulär process i kroppen efter atlasPROfilax. Det är olika hur man upplever det, men jag kände att massage var ett perfekt komplement.

Hur ofta och länge tog du massagebehandlingar efter din atlasPROfilax?
Jag tog massage 1 gång i veckan till att börja med men sen blev det varannan vecka i ca 2-3 månader. Och så gjorde jag akupressur själv hemma vid behov. Jag har inte lika stort behov av det nu men anser att massage alltid är bra och det är något jag aldrig vill vara utan i mitt liv så jag önskar att det blev av oftare för den sakens skull. Massage är ju också bra i förebyggande och underhållande syfte.

Vilka var dina besvär?
Migrän sen 7 års ålder, huvudvärk, huvudet kändes för tungt-orkade inte hålla upp det, magbesvär, sned i kroppen och gick inte på hela fotsulan utan mer på utsidan av fötterna, bäckenrotation och olika långa ben, muskelobalanser, ständiga nackspärr och även låsning i ena höften, ständigt trött, yrsel, hjärtklappningar, tinnitus, muskelspänning högra käken, muskelvärk hela kroppen, dålig blodcirkulation och efter den senaste olyckan fastnade mitt huvud mot axeln och det ledde till fruktansvärda smärtor i nacken, yrsel och jag kunde knappt gå. Jag kunde heller inte himla med ögonen, det var som om ögonen "fastnade" halvvägs och det gjorde ont bakom ögonen. Jag har också i många år haft dålig hy, vilket ingen har kunnat hjälpa mig med. Jag hade sökt läkare och hudterapeuter samt att jag själv är utbildad spaterapeut och jobbar med ansiktskurer och hudvårdsprodukter. Har testat de flesta märken och använde mineralmake up som ska vara bättre men det blev aldrig någon större skillnad. Nu har jag faktiskt mycket bättre hy och jag skulle tro att det bland annat beror på att blodcirkulationen har kommit igång i och med atlasprofilax.

Har du haft negativa reaktioner från din atlasbehandling?
Jag blev av med migrän, låsningar i bröstrygg samt höft och kunde röra huvudet (som var fastlåst mot axeln) omedelbart efteråt. På kvällen samma dag jag gjort atlasprofilax fick jag migränliknande huvudvärk. Skillnaden mot förut var att det nu var på vänstra sidan, (jag som alltid haft migrän på högra sidan av huvudet), inga kräkattacker, svårt att beskriva men den kändes annorlunda...mer som att musklerna vaknade till liv på vänstra ansiktshalvan. Efter det har jag aldrig haft migrän, inte ens i dom förhållanden som jag brukar få migrän av. Jag har känt ilningar i bröstrygg precis som det brukade kännas innan jag skulle få nackspärr men det har bara strålat till i några sekunder och försvunnit direkt. Däremot har jag haft en form av träningsvärk i nacken som stundvis har varit jobbig men med massage och akupressur med boll/kloss har det släppt snabbare än vanligt. Det har inte varit samma muskler i hals/nacke som reagerat utan olika och man förstår att det är en process som är helt naturlig. Processen varade som värst ca 3 månader för mig. Jag var i väldigt dålig skick när jag gjorde min atlasprofilax och för dom flesta tar det inte så lång tid innan värken är borta.
Hur har återhämtningen varit att komma tillbaka till jobb, träning osv?
Jag kunde återgå till jobbet dagen efter atlasprofilax, vilket var helt fantastiskt eftersom jag varit sängliggande i två månader med låsningar, smärta samt kraftig yrsel. Träningen orkade jag däremot inte ta tag i direkt. Jag märkte att det redan var en process i kroppen av behandlingen så det kändes tillräckligt med det till en början. Jag upplevde att jag blev fortare matt vid fysisk ansträngning trots att jag var smärtfri och mycket piggare i huvudet. Promenerat har jag alltid gjort men den vanliga träningen tog jag tag i alldeles nyligen men det har delvis berott på för mycket arbete, projekt och ärligt talat lite lathet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar