torsdag 2 december 2010

Läkarsamtal


Idag har jag pratat med en läkare som tyckte att AtlasPROfilax metoden verkar intressant. Jag berättade hur det hade hjälpt mig (läkaren hade läst mina gamla journaler om mina nackbesvär och annat sedan tidigare) och att jag nu själv jobbar med detta och hur mina klienter antingen har blivit helt återställda eller åtminstone bättre och fortfarande är på bättringsvägen.

Läkaren hade hört talas om AtlasPROfilax tidigare men visste inte så mycket om det. När jag beskrev för läkaren hur vi korrigerar atlaskotan på ett skonsamt sätt och inte utför manipulationer så fick jag tillbaka frågan..(lite som ett konstaterande); -"så inga manipulationer"?
Mitt svar -"nej absolut inte".
Läkaren -"ja men det låter bra, och det är ju fantastiskt att det kan hjälpa så många människor den där metoden".

(Bara kortfattat vad vi pratade om men det blev ett intressant samtal). 

Många gånger händer det att jag blir frustrerad över sjukvården men jag kan långt ifrån säga att allt är dåligt. Det finns personer som är skickliga och brinner för sitt yrke samt verkligen VILL hjälpa människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar