onsdag 1 december 2010

Mina reaktioner efter AtlasPROfilax®


Samma kväll som jag gjorde min atlaskorrigering fick jag migrän sen har jag inte haft det sedan dess. Jag har tydligt märkt att det varit en process i kroppen och ibland har det kännts som om kroppen ska låsa sig igen men skillnaden har varit att så fort jag kännt att låsningen varit på väg så har den klingat bort med en gång igen.

Först blev jag bättre i nacken då jag kunde bära upp och vrida mitt huvud igen som tidigare suttit fastlåst mot axeln efter min senaste olycka. När det hade gått ca 3 månader kom jag på att min smärta i höfterna hade försvunnit och jag hade inte ens tänkt på det förrrän jag pratade med någon som hade samma besvär som jag haft.

Jag kunde få en intensiv träningsvärk i nacken som kändes som den gamla migränen hade ramlat ner och satt sig i hals och nacke istället. Hela området kändes som brosk och knakade men det höll bara i sig ett kort tag och efter det blev nacken till och med bättre för varje gång det skedde. Det är helt logiskt att det kan kännas när kroppen anpassar sig till en korrekt ställning när den varit snedställd i många år. Svaga muskler ska börja arbeta och överransträngda muskler ska plötsligt lära sig att slappna av.

Jag märkte också att jag fick en utrensning i mitt ansikte. Jag har i många år haft problem med min hy och trots att jag alltid ätit bra och använt spaprodukter av hög kvalitet så är det ingenting som har hjälpt tidigare. Efter att utrensningen lagt sig såg min hy riktigt fräsh ut på grund av den cirkulation som nu kom igång i nacken upp till ansiktet efter atlaskorrigeringen.

Min mage blev också mycket bättre vilket jag haft problem med ända sen jag var 2 år gammal.

Efter ca 5 månader fick jag ont i ryggen men när det försvunnit märkte jag att mina muskelobalanser hade jämnat ut sig.

Både jag själv och mina klienter har upptäckt att vid de tillfällen som smärta kan uppstå så är det en del av processen för att återställa allt till rätt position. Det kan alltså vara ett gott tecken på de smärtor som vandrar i kroppen efter en atlaskorrigering trots att det kan kännas jobbigt för stunden. Det är olika från klient till klient men har man haft mycket besvär så får man nog räkna med att det kan ta tid att bli bättre också. Det är inte alls ovanligt att den här processen varar upp till ett år så man kan behöva ha lite tålamod ibland. Det är ändå viktigt att poängtera att denna smärta som kan uppstå inte är lika utdragen som den smärta man levt med tidigare och man upplever ändå att det går åt rätt håll hela tiden, så låt det inte avskräcka dig för att testa.

Det finns många knep man kan ta till för att återhämtningen ska gå fortare så hör gärna av dig om du behöver hjälp med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar