söndag 2 januari 2011

Vilken massageform?


Jag har flera gånger fått frågan vad det är för slags massage jag jobbar med då de menar på att de aldrig upplevt något liknande tidigare när de varit på massagebehandlingar.

Jag tycker personligen inte om klassisk svensk massage fast jag är utbildad i det, så jag brukar mixa massagetekniker från alla utbildningar jag samlat på mig; klassisk svensk massage, idrottsmassage, spamassage, aromamassage osv.

Jag är också utbildad som massageterapeut då man jobbar mer terapeutisk med muskulära dysfunktioner. Man masserar då på specifika problemområden, gör PNF-töjningar (stretchning med motstånd) samt lägger upp träningsprogram. Efter att jag utbildat mig till atlasprof och utför AtlasPROfilax så behöver jag inte arbeta lika mycket med PNF-töjningar då kroppen rättar till sig av sig själv efter en atlaskorrigering. Dock kan denna process kännas som träningsvärk eller värk i musklerna och då är massage perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar