lördag 1 januari 2011

Your Health Your Choice


Prof. Dr Walter Veith
är en internationellt erkänd forskare föreläser i många länder i Afrika, Europa, Amerika och Australien. Han skrev flera böcker, t.ex. Genesis konflikter.

I 1979-1986 föreläste Prof. Dr Walter J. Veith i zoologi vid universitetet i staden Stellenbosch.
På den tiden han berikad naturvetenskap med flera viktiga upptäckter. År 1988 var han inbjuden som gästprofessor till Loma Linda University, i USA. Det, tillsammans med andra ledande geologer, bidrog han till att lösa de viktiga frågorna om evolution och skapelse. För närvarande är han professor i zoologi vid University of Western Cape, Sydafrika, och på samma gång han fungerar som rådgivare till regeringen i Republiken Sydafrika för forskning om kost, hälsa och kvaliteten på maten. Professor Veith var en av grundarna av Institutet för Creation Research.

Jag har vid flera tillfällen sett Dr. Walter Veith´s föreläsning på dvd "Your Health Your Choice". Jag har själv en del utbildningar inom kost och hälsa men det är bara som att skrapa på ytan om man ska jämföra med hans kunskaper. Idag är det en hel djungel att välja mellan olika dieter och hälsoprinciper men jag anser att det Dr W. Veith säger i denna föreläsning är helt korrekt och stämmer helt in på de hälsoprinciper jag står för i mitt företag. Jag kommer att ta upp flera områden inom näringslära här i bloggen men jag kan varmt rekommendera att se föreläsningen "Your Health Your Choice".

Your Health Your Choice

Föreläsningen handlar om hälsa i helhet men mycket om hur dålig kost bidrar till sjukdomar som cancer, hjärt och kärlsjukdomar, fetma osv men ett område som jag är speciellt är intresserad av är; Bidrar dålig kosthållning till muskel- och ledsmärtor??? Svaret är "JA" och jag kommer att skriva mer om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar