söndag 28 november 2010

Du är vad du äter

Idag hade jag en massagekund som hade med sig hembakad pizzabulle till mig. Receptet är gjort för veganer och gjort enbart på KRAV-märkta varor. Eftersom jag är vegan så tycker jag det är jättekul att få testa nya veganrecept. Det var verkligen jättegott och jag ska fråga efter receptet så jag kan lägga upp här i bloggen.

Den här kunden har tidigare kommit med hembakat bröd och även en blomma till mig tidigare:) Jag ska även dela med mig av receptet på det goda nyttiga brödet hon gav mig då.

När hon berättade för mig vilka ingredienser som hon bakat pizzabullarna med så berömde jag henne för att hon använder KRAV-märkta varor och byter ut vissa ingredienser till nyttigare val. Vi har pratat ganska mycket om kost under den tiden hon har varit kund hos mig och hon bryr sig verkligen om vad hon stoppar i sig och har förstått sambandet mellan kost och hälsa. Bra tycker jag, men då sa hon att många människor brukar påpeka att det är onödigt att köpa KRAV-märkt och byta ut de sämre råvarorna. För mycket besvär och alldeles för onödigt anser dom. Ok, men sen undrar folk varför dom mår dåligt, känner sig trötta och lever med smärta osv??!!

Hur svårt kan det vara att förstå att det vi stoppar i oss är bränsle för vår kropp, och påverkar hela vår hälsa. Du är vad du äter!!!

~ Keller ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar