söndag 28 november 2010

Träning efter AtlasPROfilax

Hur ska man träna efter en AtlasPROfilax?

Först och främst ber jag dig att kontakta mig personligen då jag inte skriver allt jag vet här i bloggen, vilket beror dels på att jag inte har tid med det då jag oftast är uppbokad med klienter. Det beror också på att det finns företag som kopierat AtlasPROfilax-konceptet men på långa vägar inte har samma kunskap, vilket gör att de fortsätter kopierar tips och råd utan att förstå tanken bakom. (Det är ju långt ifrån alla gånger som man bara kan kopiera något rakt av då individer faktiskt skiljer sig från varandra och kan behöva olika sorters råd). Det är också mycket lättare för mig att se helheten vid ett personligt möte då jag även kan lägga märke till kroppshållning och rörelsemönster samt personligt intryck.

Däremot kommer jag nu dela med mig av mina egna erfarenheter.
Jag har alltid älskat tung styrketräning, som tjej behöver man inte vara rädd att man ska lägga på sig för mycket muskler då det krävs flera år av hård disciplin, rutiner, kunskap om träning, kost, återhämtning och allt som hör till för att lyckas med det.

Styrketräning är bra när man vill bli fast i kroppen, stärka upp kroppshållningen och muskelbalansen bland annat.

Efter min atlaskorrigering har jag mått så otroligt mycket bättre men jag har ännu inte kommit tillbaka till träningen som tidigare. Jag orkar inte lyfta lika tunga vikter eller ens träna regelbundet. Det pågår ju redan en process i kroppen efter en atlaskorrigering och det gör att man kan känna sig matt i kroppen i mycket tidigare skede under en aktivitet. Jag tar inte min träning så seriöst just nu utan gör så mycket jag kan och orkar utan att känna någon press.

Har man dessutom ett fysiskt krävande jobb så kanske det redan är tillräckligt för vad man orkar med den närmsta tiden efter atlaskorrigering.

Egentligen bör man göra AtlasPROfilax i förebyggande syfte för att inte få besvär senare i livet men även de med många besvär kan bli mycket bättre efter en atlaskorrigering. Däremot kan man få räkna med att det kan ta lite längre tid att bli återställd då.

De flesta av mina klienter kan återgå till sitt normala liv i stort sett dagen efter korrigeringen, men det kunde inte jag vad det gällde träningsbiten. Och jag vet att det finns fler där ute som inte kan det.

Jag rekommenderar att man då går på massage, spikmatta, akupressur för att lösa upp muskelspänningar som kan uppstå samt promenera. Mer än så behöver man inte göra den första tiden eftersom kroppen oftast kan vara i stort behov av återhämtning och inte att man kickar igång den ytterligare.

Låt det ta sin tid om det behövs, det vinner man på i längden.

~ Keller ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar