söndag 28 november 2010

Spikmatta

I våras kom Annelie Nordin och Johan Oldenmark förbi min studio med spikmattor. Jag fick själv en lila spikmatta och jag fullkomligt älskar den. Den har verkligen kommit till användning!

Yantramattan ökar cirkulationen i kroppen och smärtan avtar, på deras hemsida skriver dom följande;
Vad händer i kroppen?
Det förefaller vara så att kroppen reagerar på följande sätt efter:
10-15 minuter - Peptidhormonerna börjar strömma ut i hela kroppen
20-30 minuter - En påtaglig minskning av stressnivå och smärta i kroppen
30-40 minuter - En klar lindring av smärtupplevelse och en ökad aktivitetsförmåga

Jag vill ändå poängtera att om man har besvär med rygg, nacke, höfter osv så skulle jag i första hand rekommendera AtlasPROfilax, sen spikmatta.
Även om man tycker att spikmattan hjälper för stunden så kommer besvären som orsakas av en luxerad atlaskota aldrig att försvinna. En luxerad atlaskota bör man korrigera och därefter komplettera med andra behandlingsmetoder som ex spikmatta, massage.

Från början var det tänkt att även jag skulle sälja spikmattor men då jag märkte att i stort sett alla människor redan äger en spikmatta så valde jag att låta bli. Jag rekommenderar ialla fall spikmattan som heter "Yantramattan" och den finns att köpa på flera ställen. Här hittar du återförsäljare
www.yantramattan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar