söndag 28 november 2010

Tidigare arbetsplatser

Jag tänkte skriva lite om de olika ställen jag har arbetat på. Jag jobbade under en tid som spa & fitnesskonsult och det har varit otroligt lärorikt att åka runt på olika platser då det kan skilja sig ganska mycket från ställe till ställe.

Från början så läste jag två år till IT-konsult / Nätverkstekniker och vi läste även ämnen som gruppsamverkan/beteendevetenskap mm och det var då som jag började känna att jag hellre ville jobba med människor än med "struliga" datorer.
Jobbade ett tag som vårdare på en kriminalvårdsanstalt. Hmm fast det där med vård kan jag inte riktigt hålla med om. Och ni som kommer att följa min blogg (och känner mig personligen) har och kommer att få veta vad jag anser om droger och framför allt alla dessa receptbelagda droger som skrivs ut som om det vore minttabletter.
Jag jobbade alldeles för mycket, tränade alldeles för hårt då jag satsade på att tävla i fitness och på grund av många fler saker så kollapsade jag och blev sjukskriven för utbrändhet. Idag har jag sett ett samband mellan utbrändhet (KTS kronisk trötthetssyndrom) och atlasprofilax. Kommer att skriva mer om det vid senare tillfälle.
Jag skulle egentligen arbetsträna i en klädesbutik men i sista stund så meddelade dom att min blivande handledare hade slutat. Jag fick då jobba hos "Frisk & skön" som är en skönhetssalong i Norrtälje istället. Efter att jag jobbat där ett tag i receptionen utbildade jag mig till spaterapeut på Axelssons. Efter utbildningen stannade jag kvar ett tag till på Frisk & Skön och gick samtidigt fler kurser i makeup mm
Hotell Havsbaden i Grisslehamn SPA-avdelning
Här jobbade jag som både spa-/massageterapeut samt spa-värdinna.
Pluggade samtidigt till massör och massageterapeut.
Hyrde ett rum hos "DelCarmen" vid Vasaparken i Stockholm under 1 års tid.
Centralbadet i Stockholm


Palace SPA Relax (Elite Palace Hotel)
 Vigelsjö gård
Skebo Herrgård
Christina Schollin´s Bod & Salong i Gamla stan

Har även jobbat på Norrtälje Träningscenter och sen fick jag tag på min nuvarande studio.

Jag har även varit ute på företag och jobbat med massage samt några gym och spa till, men där har jag inte varit lika ofta som de jag redan tagit med här ovan. Jag hoppade runt på alla dessa ställen samtidigt, ena dagen kunde jag jobba på centralbadet och nästa dag havsbaden sen tillbaka till centralbadet för att sen jobba två dagar på palace spa hotell. Det passade mig perfekt att jobba på detta vis eftersom jag lätt tröttnar på att jämt göra samma sak. Jo, och så pluggade jag till instuktör inom olika områden samt gick diverse kurser inom skönhet och hälsa också.

Palace SPA Relax som ligger i Elite Palace Hotel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar